How China’s Communist Party gets its propaganda into the Australian media

According to ABC Media Watch, Fairfax media publications – including The Age and Sydney Morning Herald – are accepting money from the Chinese government to print stories, biased towards Chinese view. UK’s Daily Telegraph has also accepted Chinese funds apparently.

Do you remember the highly questionable press coverage of H.H. the Dalai Lama’s visit to Australia by the Australian media in June 2015?

Sidney Morning Herald, and The Age for instance gave ISC spokes person and the New Kadampa Tradition’s Hongkong representative Nicholas Pitts (Kelsang Rabten) a platform for his strange allegations against the Dalai Lama by printing his allegations without consulting any independent academic expert and without any fact proving. Having followed the international press coverage I found that the Australia’s press coverage of the Dalai Lama’s visit in Australia was the worst.

Now, one year later (and after Reuters’s December 2015 investigation) ABC’s Media Watch reports:

For more details read: Fairfax prints Chinese propaganda by ABC

Further readings

Trackbacks

  1. […] How China’s Communist Party gets its propaganda into the Australian media (2016/06/12) […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: